Eventeffect har skrivit en artikel om oss

Eventeffect har skrivit en artikel om Möten och Event i Sverige. Nedan är ett utdrag ur artikeln, hela går att läsa på eventeffect.se.

 

 

Finansiera era event – därför bör eventbranschen tänka mer sälj

Dejan Smiljanic på säljbolaget Möten och Event i Sverige, som arbetar med att hjälpa företag och organisationer att finansiera sina konferenser, event och mässor bl.a. genom samarbetspartners och leverantörer, utvecklar sitt resonemang.

I många branscher är försäljning ett naturligt inslag för att få verksamheten att gå runt. En tidning säljer annonsplatser, plattformar för sociala medier säljer banners – och ofta besitter dessa företag skicklig intern säljkompetens. Dock är ett säljfokus inom eventbranschen mindre vanligt. Men mötesindustrin har mycket att tjäna på att arbeta med försäljning som ett strategiskt verktyg.

Innehåll står oftast i centrum när en konferens, mässa eller event planeras. Content utgör med andra ord eventbranschens heliga graal. Försäljning, till exempel för finansiering eller sponsring av eventet, kommer ofta i andra hand – om ens alls.

– Självklart utgör ett events innehåll kärnan i arrangemanget, men genom att koppla ihop innehållet med potentiella samarbetspartners genom specialiserad säljkompetens har du möjlighet att få finansiering och samtidigt sänka era kostnader, säger Dejan Smiljanic på Möten & Event i Sverige, som är ett säljbolag inom eventmarknaden.

Fortsätt läsa på https://eventeffect.se/finansiera-era-event-darfor-bor-eventbranschen-tanka-mer-salj/